diumenge, 6 de març del 2011

LA MAJORIA DE NENS DE 9 A 16 ANYS ACCEDEIXEN A INTERNET SENSE CONTROL PARENTAL

El 70% de nens i nenes d'entre 9 i 16 anys accedeixen a internet sense la supervisió dels seus pares, és a dir sense control parental. L'estudi recent de la Comissió Europea també afirma que un 27% dels menors donen dades que no són certes i la més recent és que menteixen en la seva edat per entrar a xat i xarxes social i es diu que un de cada quatre ha entrat a llocs que no eren adequats per a la seva edat. A
mb els ordinadors familiar a casa i a més a més ara amb els portàtils a l'aula, això fa que els nens entrin a internet cada vegada més jove i això té un suposat perill.
La majoria de nens i nenes, que són menors de 14 anys, i els 14 anys és l'edat mínima exergida, menteixen perquè es puguin registrar a xarxes socials, una de les més comuns: EL FACEBOOK.
Parlen amb els amics i publiquen informació personal, la majoria de nens sense cap control parental.
El 25%, diuen que a més a més han consultat contingut no adeuqats per a la seva edat. Per aquest motiu, experts, docents i policia aconsellen als pares que vigilin o que parlin diàriament amb els seus fills d'aquests temes.
Al mercat, hi ha programes que permeten bloquejar l'entrada a les pàgines no recomenables per a la seva edat, també limitar els temps de connexió i fins i tot hi ha programes que seguixen el rastre del menor quan navega, encara que desprès esborri l'historial. Aquests programes, només el fan servir un 28% dels pares.
Però cap d'aquests programes és totalment fiable, la millor eina és que els pares parlin amb els seus fills d'aquests temes, la confiança és el millor sistema.
Redacció: Marta Montero
Font: 3cat24.cat
Data: 5-03-11

3 comentaris:

Rosa Soler ha dit...

...i vosaltres... com ho feu?
Rosa

Anònim ha dit...

Jo quan estic a les pàgines webs no ho faig amb els meus pares però ells saben el que jo faig a Internet, això si, a l'hora de registrar-me algun lloc sempre estan amb mi. Encara que no estiguin el 100% al meu costat cada vegada que estic al Messenger o a alguna xarxa social si que més d'un cop han estat amb mi i m'han estat controlant. Jo crec que aquests programes nous que hi han els tindrien que tenir la majoria dels pares per vigilar als fills i jo hagués proposat que tots aquests programes ja et vinguin quan compres un ordinador. Aquesta és la meva opinió.

Marta Montero
La Mola

Anònim ha dit...

Hi ha molta gent de la classe que te Facebook i es menor de 14 anys.
No haurien de tenir facebook, o si que podrien tenir facebook amb el control dels seus pares ?
Marta O.
La mola